tisdag 14 juli 2009

Summer moving on

Mitt i sommaren befinner jag mig under ett tveksamt molntäcke och en vardaglig jobblunk. Skolan känns avlägsen så någon slags omkoppling har ändå skett, men ledig kan jag inte säga att jag känner mig. Men jag trivs fint i min delidisk med mina härliga jobbarkompisar. Utan dem skulle sommaren vara bra mycket tråkigare.

För en vecka sedan grusades mitt löpschema av någon form av överanstränging i vänster lår. Trist när jag verkligen var igång att behöva ta fem steg tillbaka och vila en vecka. Men efter en kur voltaren, värmekudde, vila och lite egenhändig massage känner jag mig återställd och sprang igen igår och det kändes bra. Så nu är jag back on track mot tjejmilen 30/8 :D


Maria och jag är glada för att vi har hittat ett bad på cykelavstånd! Visserligen i Fyrisån men åndå! Tyvärr har ju den där fantastiska värmeböljan försvunnit och badtillfällena minimerats. Men vi hoppas att det kan bli i alla fall några turer till ut till Storvadsbadet innan sommaren drar vidare.

I augusti ska jag vara ledig och det känns helt fantastiskt! Jag kan inte minnas senast jag planerade för en ordentlig sommarledighet men nu ska det bli av! Lediga, kravlösa och förhoppningsvis soliga dagar ska spenderas på Öland, Gotland och med lillebror i Växjö. Ska bli grejt! Då känns det helt ok att jobba när man har något så härligt att se fram emot. Dessutom är det ju gött att kunna tjäna ihop en semesterkassa, det är jag glad och tacksam för!

Trevligt stopp på vägen mot Storvadsbadet ;)


1 kommentar:

  1. Nej vilken söt skylt :) Va glad man blir o va härligt somriga ni ser ut på bilden! Förlåt om jag har inhyst falska förhoppningar angående min ankomt till Uppsala :( Den är fortfarande planlagd den 21 aug. eftersom jag jobbar fram till dess. Men det är ju snart i vilket fall! :D
    Saknar dig!!

    SvaraRadera