onsdag 3 februari 2010

marialino.blogspot.com 1 år!

Idag fyller min blogg 1 år! Hipp hipp hurra!

På ett sätt börjar en blogg bli riktigt rolig först när den börjar bli lite äldre så man kan titta tillbaka och se vad man skrev om för ett halvår eller ett år sedan, och se hur livet har förändrats sedan dess. Faran med det dock är att man bara kommer ihåg det man ser på bloggen. Det är ju trots allt bara ett minimalt och redigerat urval.

Förra våren mådde jag inte bra. Det syns inte om man inte vet om det, men om man vet om det kan man kanske läsa det lite mellan raderna i inläggen jag skrev då. Framför allt kanske det märks genom att jag i princip bara skrev om simning som var en fantastisk terapi för mig under den tiden.

Att skriva är i sig terapeutiskt och kanske är det därför jag har svårt att slita mig från bloggandet fast jag ibland ifrågasätter om jag ska fortsätta med det. Idag mår jag bra och det känns skönt att titta tillbaka och se att saker och ting förändras, utvecklas, går framåt och att jag kan dela med mig av saker idag som kändes långt borta för ett år sedan.

Det är också roligt att veta att det finns många som läser min blogg och som tycker att det är roligt att jag fortsätter skriva. Bland annat därför kommer jag fortsätta ett tag till, så får jag kanske uppleva hur det känns att blicka tillbaka om ytterligare 1 år :).

1 kommentar:

  1. Stor KRAM till min tös. Jag tycker det är mysigt att läsa din blogg. Ha en skön kväll

    SvaraRadera