söndag 27 juni 2010

Om en midsommartårta


Maria: Tårta är egentligen det syndigaste man kan äta...
Henrik: Hur menar du då?
Maria: Först tar man en sockerkaka, fyller den med två lager av ännu mera socker, och så ett tjockt lager grädde runtom alltihop!
Henrik: Jag tänker mer på det som en smörgås.
Maria ??
Henrik: Först lite bröd, sen en massa grönsaker och så lite fett ovanpå, hela kostcirkeln!
Maria: Ja så kan man ju också se det...


P.S. Notera det vackra Jelly-Bean-fatet jag fick av ovanstående kloka kille i examenspresent :)

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland områden såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din blogg passar in där så skulle jag väldigt gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera