söndag 4 oktober 2009

Färdigfirad

Idag var Crille, mamma och Danne här och firade min födelsedag. Jag lagade fisksoppa med aioli som vi åt med bröd, franskt smör och gott vin. Det blev supergott! Defintivt ett recept som kommer användas fler gånger. Vi blev jättemätta så vi tog en höstig promenad inne i stan under de vackra lövkronorna längs ån, i Stadsparken och runt slottet och domkyrkan. Sen var vi redo för fika så då åkte vi hem och mumsade chokladkaka och jag fick öppna paket :) Jag tjöt av lycka när jag fick ett par rosa fårskinnstofflor! Mjuka, fluffiga (som små hundar på fötterna som Crille beskrev dem) och såååå söta!
Det var en lugn och mysig dag och det var härligt att ha familjen här. Nu har jag blivit ordentligt firad i flera dagar och jag känner att jag nöjt kan lägga den här födelsedagen till handlingarna. Nu sitter jag i mina sköna tofflor, lyssnar på jazz och njuter i hemlighet av att jag inte behöver stå i köket mer på flera dagar. Jag har nämligen fulla kylen och frysen med rester.
Tack fina familjen för idag! Nu kickar jag igång m
itt 28'e levnadsår och ser till att det blir värt att minnas!

Mumsig födelsedagslunch

Mumsig söndagspromenad

Fika och presenter, I like :)

Rosa fluff



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar