lördag 10 oktober 2009

Muffinmakin'

För ganska precis ett år sedan fick jag ett muffinskit av Cissi i födelsedagspresent med en underförstådd inbjudan till en muffinsbakarstund tillsammans. Efter drygt ett år har vi äntligen kommit till skott! Idag slog vi ihop våra muffinmakingskills och kreerade under 4 timmar 4 olika skapelser ur den fina muffinsbok jag fått av Cissi. Och vilken succé det blev! Jättefina och GODA muffins avnjöts med stor njutning på balkongen i eftermiddagssolen. Härligt med kvalitetstid med min fina Cissi!

Innan Cissi kom hann jag göra grön tomatmarmelad efter Åsas recept och fläskpannkaka som Cissi fick till lunch.

Smetsmakning :)

Hawaiimuffins

Citron och chokladmuffinsen får glasyr

Såhär fina blev de då :)

Tadaa!
Förutom ovan nämnda verk syns här även Halloweenmuffins (längst bak) och Baileysmuffins (på tårtfatet)


Sen var det bara att njuuuta!


5 kommentarer:

  1. Man kanske skulle ta å använda de där muffinsplåtarna.. Ser ju inte helt fel ut. Hur blev marmeladen?

    SvaraRadera
  2. Marmeladen blev jättegod! Jag använde färsk ingefära och det hade jag kunnat haft i lite mer av, men den fick en jättefräsch citronsmak och passade också bra till pumpasoppan på bröd med cream cheese :P

    SvaraRadera
  3. Mmmm muffins! Ser supergoda ut!

    SvaraRadera
  4. Baileysmuffins??? :-P Nu är jag ju ingen muffinsgormand.. (i skuggan av den väldiga kanelbullen kikar en blyg muffins fram).. men en baileymuffins låter ju som en kanonmuffins!

    SvaraRadera
  5. Fy vad mysigt! Det var inte dåligt att ni gjorde så många! ^^

    Kram, Cissis syster! ;)

    SvaraRadera