fredag 21 maj 2010

I am back

Varvetloggan är borta från bloggen. Lika borta som planerna på att springa loppet i fråga. Det är en besvikelse, jag ville så gärna stå där på startlinjen i morgon! Men knäbekymmer, 8 veckors intensiv praktik, envis förkylning i kombination med pollenkänningar och en begravning i sista minuten som grädde på moset satte definitivt stopp för varje formulerad reservplan. Så nu återstår endast att önska de som ska springa i morgon STORT lycka till och en rolig och inspirerande dag och sedan lyfta blicken mot nya mål, på andra sidan av 22 maj.

Jag har i princip inte tränat på 8 veckor. Det är inte ok. Det är dags att göra något åt det nu och se till att jag lämnar plats åt träningen där jag vill ha den: i högsta prioriteringsläge. Jag har en hel sommar framför mig full av roliga
träningsmöjligheter! Jag ska springa Blodomloppet, Tjejmilen, Lidingöloppet och Stockholm Halvmarathon, jag ska vara med i en läskig men spännande heldagsutmaning i skogarna i Dalarna och jag ska ta mig en funderare på om Lidingö triathlon kanske skulle kunna vara nåt för mig... Och någonstans där framme i horisonten skymtar drömmen om att något år satsa på Stockholm Marathon. Kanske blir det nästa år, kanske blir det året efter eller året efter det, men nån gång ska det bli av! I år nöjer jag mig med att heja på mina maratonhjältar i Stockholm den 5/6 och inspireras av deras mod och styrka. Det kommer att ge mig kraft till många härliga träningspass i sommar!




1 kommentar:

  1. Tråkigt att du inte kunde följa med imorgon, men ser fram emot att träna med dig framöver. Ska bli kul med en tur till Dalaskogarna. Kram

    SvaraRadera