söndag 4 april 2010

Börja om från början?

Jag tror att jag har bestämt mig. Såhär kan det inte fortsätta. Jag vill inte att träningen ska handla om att hantera problem och stå ut med värk och skador. Jag vill att det bara ska vara roligt. Det borde kunna vara bara roligt. Så jag tänker boka tid hos en sjukgymnast och lägga löpningen på en betydligt lägre nivå. Jag vill ge mina knän en chans att återhämta sig och bygga upp sig för att kunna hantera betydligt mer intensiva träningsmängder i framtiden...
Så nu kör jag! ...i ett lite långsammare tempo...


4 kommentarer:

  1. Låter som att du har en sund inställning Maria! Men självklart jättetråkigt att du har fått ont. Tyvärr är det väl inte alltför ovanligt att man får någon typ av överbelastningsskada om man börjar springa mycket utan att ha gjort det tidigare. Vet du vad det är som gör ont? Min första tanke är ju löparknä. Isf gör det ont på utsidan av knät och brukar komma efter någon/några km. Kan även göra ont och kännas stelt efteråt. Det beror på att ett muskelstråk som går från höften ner till utsidan av smalbenet är spänt och då skaver på ett litet benutskott som sitter vid utsidan av knät. Om det är det så är det stretcha stretcha stretcha som gäller! Ev massage också och ordentlig uppvärmning. Men du gör nog klokt i att gå till en sjukgymnast och kolla upp vad det är och vad du kan göra åt det.

    GLAD PÅSK!

    (hoppas det blir många burpees:))

    SvaraRadera
  2. Ja jag har tänkt tanken själv och läst mycket om löparknä, det verkar vara vanligt förekommande. Grejen är att det kom så akut från ingenstans så jag tänker att det kanske var något som gick sönder eller någon sena/fäste/muskel som fick nog. Ska boka tid hos en bra sjukgymnast jag fått tips om. Tack för dina tankar!
    Hoppas du har en fin påsk! Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att ha knäproblem. Hoppas att sjukgymnasten kan hjälpa!

    SvaraRadera
  4. men oj! har du också fått problem med knäna? vad trist!!!!! jag saknar verkligen löpningen, speciellt nu när våren kommer, men tänker som du..man måste ta hand om sig för att kunna hålla träning och motion igång länge länge! ska träffa min sjukgymnast för 2 ggn snart, men tycker inte mina problem förbättrats så mycket trots alternativ träning :( vi får se.
    stor kram!

    SvaraRadera