torsdag 1 april 2010

Ahh....

Åh så underbart skönt med ledighet! Hela dagen idag har jag njutit till 110 % av att få skrota runt hemma i mjukisbyxorna i stället för att ge mig av med regionaltåg och pendel till Flemingsberg.

Jag är jätteglad för min praktikplats! Varje dag får jag vara med ett gäng riktigt proffsiga dietister och jag har fått två riktigt bra handledare som ska guida mig mot dietistexamen. Jag har redan lärt mig massor och känner att jag växer mer och mer för varje dag jag är där.

Men jag är helt slut. 3 tidiga morgnar och sena eftermiddagar i rad har sugit all energi ur kroppen på mig och igår kväll skrek min kropp efter en break. Jag vet att jag är en mes som blir trött så fort vardagen snurrar på lite fortare än vanligt men detta är det mest intensiva jag hittills varit med om. Så många intryck, så mycket nya människor, nya miljöer, nya kunskaper - allt ska in någonstans i hjärnan.

Jag förutsätter att jag kommer att vänja mig så småningom, men just nu njuter jag verkligen av att vara ledig. Jag har sovit, fikat, småpysslat, läst ifatt så mycket jag har orkat och sovit lite till. Nu börjar jag känna något som liknar energi och känner t.o.m. tankar på att gå ut och promenera komma smygande. Skönt. Om några dagar kommer batterierna vara laddade igen och då är jag redo för 3 nya härliga, lärorika dagar i Stockholm!

Jag ska bli dietist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar