tisdag 8 december 2009

John i mina drömmar...

Ja här sitter jag och tänkte att jag skulle börja skriva på min hemtenta som det i och för sig inte är någon brådska med att slutföra men det skulle ju ändå vara bra att komma igång...
I stället förlorar jag mig i John Mayer's nya skiva Battle Studies. Den har fått ganska ljummen kritik men jag tycker att det är den bästa han har gjort! Den är sprängfylld med
sammetslen Mayer-röst, härliga gitarrer, sköna rytmer och kärlekskranka ballader. Jag lyssnar på den på repeat och kommer nog att fortsätta med det i ett par veckor till. Samtidigt håller jag ett öga på den expanderade världsturnéplanen som ska gå av stapeln till våren och hoppas hoppas hoppas att killen ska ta sitt förnuft till fånga och komma till Sverige den här gången! Kom igen John! Det finns massa snygga tjejer att flirta med här, få hjärtat krossat av och få stoff till nya ömmande melodier!
Tills vidare får jag nöja mig med att dregla över de nya pressbilderna...


Här kan du som har Spotify lyssna på "Assasin" - min absoluta favoritlåt på nya skivan!

2 kommentarer:

  1. för övrigt hörde jag toner från Heavier Things strömma ut från baren på Scandic i Gbg. Vad gäller den nya skivan så känns den som en naturlig fortsättning på en begåvnings karriär. De omedelebara hitsen finns månne inte där, här handlar det mer om en vilja att lära känna tonerna, klangerna och orden. Man måste bjuda in John och det vet jag att du inte har några som helst problem att göra ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh I'll invite him alright! For some tea and lovin' and then some! :P

    SvaraRadera