onsdag 2 december 2009

Julkul

November är glömt och förlåtet. Nu är julmånaden här och det är tillåtet att frossa i dofter, färger, ljus och mys! Som vanligt är jag barnsligt lycklig över mina julblommor och vill gärna dela med mig av dem med er. Vi är inte många dagar in i december men jag har redan i stort sett pyntat och bakat färdigt och hunnit med ett och annat mys i mörkret. Nu tänker jag tillbringa resten av december med att bara njuta och lukta på blommorna :) Jag hoppas att ni har tid och ro att göra detsamma.



Jag är upp över öronen förälskad i min ROSA julstjärna! Är den inte vacker! Amaryllisen bredvid kommer att bli en röd fin konstrast :)


Tuff röd julstjärna i vardagsrummet


Här kommer det komma rosa, blå och vit hyacint så småningom och sprida väldoft i lägenheten :)


Lite ljuspyssel


Och en liten skog mitt på golvet :D


Andra ljuset står och väntar på att få bli tänt.


Den gråa och regniga novemberbilden har byts ut mot en tindrande decemberdröm.


Resultatet av mitt och Marias årliga adventsbak är redan undanstuvat i burkar. Det återstående arbetet består i att äta upp det hela...


Årets stoltaste lussekatter


Ergodietisternas glögg- och pepparkakstryffel. Recept kommer i nästa nummer av Ergo :)


Och så lite godis till fåglarna, med en krydda av själviskt motiv. Det är så mysigt att titta på dem när de hänger där utanför fönstret :)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint du har gjort, ser fram emot att se det live på fredag:) Jag måste också ta å inhandla några fler julblommor. Men det är ju så trångt i förnstrena..

    SvaraRadera
  2. Mys, mys och åter MYYYYYS! Det är så man vill flytta in i allt julpynt och alla fina blomsterarrangemang :D
    Jag är grymt nyfiken på den där tryffeln...känner jag ergodietisterna rätt så är den smaskig ;)

    SvaraRadera