onsdag 17 februari 2010

Jag har fått praktikplats!

Äntligen har vi fått veta vart vi ska göra vår verksamhetsförlagda utbildning i vår! För mig blev det Karolinska sjukhuset i Stockholm. Det var inte riktigt vad jag hade räknat med men jag känner mig ändå väldigt nöjd. Karolinska är ett stort och välrenommerat sjukhus och alla som jag har hört berätta om sin praktik där har varit väldigt nöjda. Så jag tror att det kommer att bli bra! Det finns förutsättningar för att lära sig riktigt mycket. Det känns såklart också väldigt nervöst och läskigt att jag ska ha egna patienter på ett så creddigt ställe, men om andra har klarat det före mig kommer jag också fixa det galant!
Häftigt, nu börjar det verkligen bli en riktig dietist av mig! :D

2 kommentarer:

  1. Jättekul! Spännande! Men..vad kommer du få göra? Vilken patientgrupp ska du träffa? och var är blogginlägget och bilderna från semelfrossan ;) kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det är superspännande! Särskilt med tanke på att vi inte vet vad vi kommer att få göra än :P Men det är ett stort sjukhus med många dietister så det kommer att handla om allt från diabetes och övervikt till undernäring, ätsvårigheter och cancer. Vi vet inte om det brukar rotera studenterna mellan avdelningarna eller om man kommer arbeta med samma sak hela tiden, det visar sig!
    Bilder från frossan kommer nu, på beställning! :)
    Kram på dig Suss!

    SvaraRadera