tisdag 12 januari 2010

New beginnings

Igår städade jag undan julen. Nåväl, jag började i alla fall, i år har vi verkligen lyckats impregnera lägenheten med jul så det tar sin lilla tid att omvandla den tillbaka, men det är ju ingen direkt brådska. Jag har trivts väldigt bra med alla ljus och dekorationer men man kan ju inte sitta och myskura för alltid, någon gång blir det dags att öppna upp fönstren igen, släppa in det lilla ljus som finns och ta nya tag inför ett nytt år.

Jag har inte haft särskilt mycket blogglust på sistone. Inför det nya året har jag funderat på vad jag lägger min energi på och vad jag skulle vilja lägga min energi på. Allt internetande med blogg och facebook tar en hel del tid i anspråk och jag funderar på vad det egentligen är för poäng med det hela. I nuläget känns det som att jag skriver mer för andra än mig själv, men det är ju iofs inget dåligt skäl. Om det inte var för min lillebrors blogg till exempel skulle jag inte veta hälften så mycket om vad han pysslar med där nere i Växjö. Och det känns bra att få veta, att få vara med lite. Sen är det bra att ha en kanal för utlopp när det behövs, som med utbildningsdagen för ett tag sedan, eller den där dagen i snön för snart ett år sedan...

Blogginspiration kommer ju och går och jag tror att jag helt enkelt bidar min tid lite och ser hur det känns framö
ver. Under tiden händer det en hel del spännande! Jag ska börja en ny kurs på distans om mat och media och åka upp til Umeå för upprop nästa vecka. Träningen för Göteborgsvarvet har satt igång och för närvarande går det lite si och så med den men förhoppningsvis går det bättre framöver. Min resa till Portugal börjar synas i horisonten och snart är det dags att börja förbereda sig för en inspirerande resa på egen hand (!) till sol (förhoppningsvis) och bergspass :)

Så nu släpper jag in våren och kör igång!

1 kommentar:

  1. ...och DÄR var terminen förbi! Bra jobbat idag! Jag är väldigt lik dig med det här med bloggandet. Tycker inte att det ska få ta för stor del av ens tid, samtidigt som det är kul att skriva några rader eller lägga upp lite fina bilder ibland. Man behöver inte ha något krav på sig att uppdatera tycker jag!! Utan bara göra det när det faller en in. Och alla bilder hamnar ju bara i en mapp på datorn annars, lite måste de väl få komma fram! Kraamar Johanna

    SvaraRadera