tisdag 9 november 2010

Dagens koriander!

Ikväll tackar jag Runners World för middagsinspirationen. I senaste numret var det ett fint enkelt recept på Chili con carne som just nu står och puttrar på spisen. Mycket enkelt och gott! Jag har dock lagt till en ingrediens som de hade missat i originalreceptet - koriander såklart! Världens godaste krydda! Mums, ska bli gott med middag så småningom.

Idag kom vinterns första rejäla snöoväder och helt plötsligt insåg jag att mysjoggarna jag haft hittills i perfekt temperatur, klar himmel och solsken snart kommer att vara utbytta mot snö, modd och mulna skyar :(. Undrar vad det gör med löparmotivationen... Tur att jag har TSM att luta mig emot :)

Ikväll hade jag planerat ett yogapass i vardagsrummet, men jag har bestämt mig för att ställa in det till förmån för lugn middag, soffan plus lite glass. Det känns som att det är vad jag behöver mest just ikväll. Men i morgon blir det nog några längder i simbassängen!

Sån här mat sitter fint när snön yr utanför fönstret :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar