torsdag 25 november 2010

Dagens träning - snöskottning

Det är som att någon högre makt inte vill att jag ska ro i land mina målsättningar vad gäller löpningen. Jag lyckades med Tjejmilen för drygt ett år sedan, efter det har jag blivit stoppad av sjukdom och skador, gång på gång på gång, och nu var det dags igen. Just när jag var som mest motiverad att sätta igång med löpträningen på allvar blev jag golvad av en envis 2-veckorsförkylning. Vad är det för FEEL liksom!?

Men, jag tänker inte ge upp. Nu börjar jag äntligen känna mig fit for fight igen och nu ska det banne mig inte komma något som stör mitt upplägg - nästa vecka börjar marathonprogrammet, nu är det dags! Och jag är tokladdad!

Jag trodde i början av veckan att jag skulle pigga på mig snabbare än jag gjort. De målsättningar jag formulerad
e i söndags har därför fått modifieras åt det lugnare hållet. I måndags blev det en lugn promenad på 20 min och idag planerade jag att promenera bort till simhallen och ta några lugna längder men när jag kom hem insåg jag att dagens sista krafter skulle få ägnas åt en helt annan typ av träning. Jag fick pulsa i snö ner till min lägenhet och skorna blev genomblöta innan jag var framme vid dörren. Det var dags att ta fram snöskyffeln.

Dryga 20 minuter senare hade jag skapat en hyfsad gång upp till vägen och kände att hjärtat och lungorna fått ungefär vad de tålde. Bra formbesked inför söndagens intervallträning med TSM ;)


Man får helt klart en annan relation till snö när man måste skotta sig fram genom den... Särskilt om man har sån rookie-skottar-teknik som jag. Men men, om vintern tänker fortsätta att hålla greppet om förorten finns det gott om tid att bli skottningsproffs. Armmusklerna lär väl komma på köpet :).

3 kommentarer:

  1. Well yes! Måste ju sysselsätta mig med nått nu när jag skriver uppsats ;) Vi var på "Villakväll" i onsdags och fick info om vad man ska tänka på när man ska sälja/köpa bostad. Mycket vuxen tycker jag :P Jag tänkte höra vad du gör lördagen den 11e, om du kanske hade lust att få besök? :) Saknar dig jue... Puss

    SvaraRadera
  2. snöskottning = träning. Min favorit citat:)

    SvaraRadera
  3. Hallå! I höstas påbörjade jag en topplista med Sveriges alla hälsobloggar. Nu närmar vi oss 600 st men där är fortfarande en hel del som saknas. Eftersom du skriver om hälsa så vore det kul om du ville vara med :) http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera