fredag 12 november 2010

Löparmänniskor alltså

Du vet den där Friskis & Svettis-reklamen där det är en bild på 3 personer varav två ser gråa och sura ut och en ler och är lycklig "-Det syns vem som har varit här". Den personen var jag på pendeln hem från träningen ikväll! I eftermiddags var jag så t r ö t t när jag satt på jobbet, kände mig sliten och vägde fram och tillbaka om jag skulle orka ta mig in till stan för den där singeljoggen eller inte.

Jag hade nästan bestämt mig för att inte åka när jag såg framför mig en trött och seg kväll i soffan och jag gillade inte riktigt den bilden - jag ville göra något piggare, nåt med mer puls. Så jag åkte. Och vad glad jag är för det! :)

Det blev en härlig runda med ett gäng på 15 personer genom Hagaparken. Tempot var högre än jag är van vid så jag fick kämpa lite men jag hade fint sällskap och fick både pepp och sällskap i lägre hastighet emellanåt så det gick superbra. Gissa om jag var stolt när vi var tillbaka! :)

På vägen hem reflekterade jag över att i varje sammanhang jag befinner mig där ett gäng löpare som inte känner varandra ska göra något tillsammans slutar det alltid med att det blir så himla bra och trevligt. Det är nåt med löparmänniskor alltså, nån slags avslappnad och öppensinnad attityd som jag gillar skarpt! Det är lätt att känna samhörighet och det finns alltid nåt att prata om. Inte konstigt att det skapar mersmak!

I övrigt kan jag verkligen rekommendera Planet Fitness på Sveavägen. Wow vilket ställe alltså! Fräscha coola lokaler, de snyggaste duscharna jag nånsin sett på ett gym och ett topputrustat gym och gediget träningsutbud. Om jag bodde i Vasastan skulle jag förmodligen inte kunna hålla mig därifrån. Tips!

Så otroligt skönt att tillbringa fredagskvällen pigg och fylld med endorfiner i stället för helt golvad efter arbetsveckan! Nu är det helg! :D

Receptionen bjöd på geléhjärtan efter passet - välbehövligt!

1 kommentar: