måndag 8 november 2010

Löpglädje

På Biggest Loser Sverige ikväll sprang deltagarna halvmaraton. 3 personer som för 9 veckor sedan knappt orkade röra sig 1 km tog sig igenom distansen med enorm styrka och tilltro till sin egen förmåga. Inspirerande!

Min egen anmälan till Stockholm Maraton är lite drygt 1 vecka gammal nu. Det var med mycket tvekan och lite vånda s
om jag tog beslutet att trots allt försöka nå ett mål som känns mindblowing. Men nu är jag på väg. Jag har precis börjat resan mot den 28 maj 2011 då jag ska springa 42195 meter runt Stockholm. Om bara någon månad står det långpass på schemat med distanser som jag aldrig har sprungit tidigare. Och jag längtar efter dem! Jag ser så mycket fram emot träningen som väntar och det känns otroligt bra!

Det känns som att det är svårt att misslyckas som medlem i Team Stockholm Marathon. Jag har de två första trä
ningarna bakom mig och precis som förra veckan så längtar jag till nästa söndag! Att springa i grupp är det bästa man kan göra för motivationen och löpglädjen - det känns knappt att man springer! I love it!

I söndags sprang jag drygt 6 km på norra Djurgården i strålande solsken tillsammans med uppåt 800 andra TSM'are. Som grädde på moset tog jag och Henrik en långlunch på Vapiano efteråt. Så ska en söndag vara! :)

Härlig sallad som strax fick sällskap av den obligatoriska söndagspizzan :P

2 kommentarer:

  1. Jag såg precis det avsnittet av Biggest Loser (+bloggade) och det är helt otroligt, för att inte tala om tiden. Det ska bli intressant att se finalen för att höra hur mycket alla gamla deltagarna(René, Spogge, etc) har gått ner.

    SvaraRadera
  2. Kul! Jag ska ju också göra min första mara då! Men jag är en ensamtränare och ska försöka träna för detta helt själv. Men jag gillar inte att springa i grupp, så det ska nog gå bra. Ser dock fram emot rapporter om din träning här!

    SvaraRadera