lördag 13 november 2010

Mat för livet?

Idag åkte jag iväg till Kistamässan där Mat för livet-mässan har pågått under fredagen och lördagen. Jag åkte mest dit för att hälsa på en nära vän som arbetar för Svenska Ungdomsceliakiförbundet (scuf), men det var också roligt att gå omkring lite bland utställarna.

I våras arbetade jag en del med allergiska barn. Då rekommenderade jag dem produkter från företag som ställde ut på mässan idag. Det var roligt att få provsmaka och få tillfälle
att köpa med sig hem lite olika saker, som mjölkfri choklad, vispbar kokosnötsgrädde m.m. Nästa gång jag möter den här patientgruppen kommer jag att veta mer om de här produkterna, perfekt!

Fria bröd lockade med glutenfria cupcakes

Den största hiten var dock kakor från Crazy Bakers of Sweden. Kanske inte mat för livet men fantastiskt goda var de! Så goda så jag var tvungen att köpa med mig två fina burkar med en smak i varje. Alltid svårt att motstå mumsigt fika :P

Finfina gluten- och laktosfria kakor med choklad- och vaniljsmak

Detta var en lagom lördagsaktivitet för mig som börjar känna mig mer och mer krasslig. Vaknade med ont i halsen i morse och tyvärr ser det ut som att jag kommer att behöva stå över snabbdistanspasset med Team Stockholm Marathon i morgon :(. Som tur är är det dock föreläsning innan löpningen så jag får i alla fall en anledning att åka dit och andas lite löpatmosfär :).

Nu ska jag krypa ner under filten. Trevlig lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar