måndag 22 mars 2010

Premiärmilen på söndag?

Wow, vardagen här hemma slog emot mig med full kraft när jag kom hem från Portugal. Jag kämpar på med min hemtenta till Mat och Media-kursen samtidigt som jag idag fick otroligt glädjande besked om min praktik på Karolinska Sjukhuset. Jag ska vara på barnkliniken och tycker att det ska bli så otroligt roligt! Jag ser verkligen fram emot praktikstarten på fredag, de har ett ambitiöst och välplanerat program på KS och jag känner mig lyckligt lottad som fått en så bra praktikplats :).

Mitt i allt detta ska man pula in träningen. Jag vilade hela dagen igår men idag kunde jag inte hålla rastlösheten ifrån mig utan stack iväg på en promenad/joggingrunda på eftermiddagen. Mitt knä som gjorde ont i Portugal kändes ok och det gjorde att jag nu funderar på allvar om jag ska delta i Premiärmilen i Stockholm på söndag. En av mina nyvunna Portugal-kompisar kom med förslaget igår och det har grott i mig sedan dess. Varför inte liksom? Jag tror inte att jag skulle fixa någon sensationell tid men det är ju kul och inspirerande att springa lopp!

Är ni med på söndag?

Bild från Premiärmilen 2009. Vårigt?

3 kommentarer:

  1. Jag är med! Fika efteråt ett helt gäng också hoppas jag :) Du kommer?

    SvaraRadera
  2. Åh det vore spännande (och lite läskigt) att träffas och fika efteråt :) Men hur gör man när man är svettig och det är kallt ute? Tänker vi att man byter om innan eller?

    SvaraRadera
  3. Ser väldigt mysigt ut!

    SvaraRadera