måndag 22 mars 2010

Veckans träning

Veckan i Portugal har såklart bjudit på enorma mängder träning! Det har varit helt fantastiskt att kunna ägna sig på heltid åt något av det som är allra roligast i livet. Någon sa att det fanns drygt 60 programpunkter att välja på under veckan. Det tvivlar jag inte på, jag hade svårigheter varje dag att välja vad jag skulle göra, ibland var det riktigt svårt för man kan ju inte göra allt hur gärna man än vill!

Den vecka jag var i Monte Gordo bjöds det flera olika profiler av träning. Anders Szalkai (som har designat det halvmaratonprogram jag tränar efter på marathon.se) var där med Team Stockholm Marathon och körde maratonträning, Rune Larsson var där och körde ultralöpning och dessutom var det Friskis&Svettis-vecka vilket innebar en uppsjö av olika Friskis & Svettis-pass.

Min tanke med resan var att jag skulle åka ner och springa, men efter att ha fått en känning i vaden efter den första ystra löpturen på stranden på ankomsteftermiddagen kände jag att det var bäst att vila lite från löpning och varva med andra aktiviteter. Sedan var jag fast och sprang inte så mycket mer än ett löpskolningspass med Anders, ett löpskolningspass med LG Skoog och bergspasset på 1 mil.


Löpskolning (Foto Henrik Pehrson)


Glada bergspasslöpare

I övrigt blev det yoga (både inomhus och utomh
us), Ki Balans, Cirkelfys och Cirkelgym, Stavgång, Core, Dans och Beach Volley.
Veckans träningshöjdpunkter var Cirkelfysen/gymet med F&S Stefan Haag, som var en av många fantastiskt inspirerande och motiverande ledare.

Svettig träning i hotellets träningslokal (foto Henrik Pehrson)

Dansen på stranden var också fantastiskt rolig, liksom Beach Volleyn och stavgången (ja ni ser, omöjligt att välja... ;))

F&S Dans

Stavgången hittade faktiskt en särskild plats i mitt hjärta, vilket jag tänkte skriva ett eget inlägg om så småningom.
En fantastisk träningsvecka var det! Det enda jag är ledsen för att jag missade var 5-milslöpningen med Rune Larsson samt den 29 km långa löpningen hem från bergspasset med samma ledare. Det hade varit otroligt häftigt att få vara med om! Nu satsar jag på att vara i form för det till nästa år i stället! :D


Härliga beachvolley-gänget











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar