måndag 8 mars 2010

T minus 5 days

Det blev ett härligt långpass igår i skogarna i norra delen av Gävle. Det var recis lagom varmt och soligt och välpreparerade spår (som jag hittade till slut efter att ha pulsat några kilometer i skidspåren...).Jag har lärt mig att långpass inte ska gå fort utan kännas skönt och behagligt och det har gjort att jag har kommit att älska dem! Att lämna ett långt pass med känslan av att man skulle kunna springa lika långt en gång till är riktigt peppande.
Dock gör man ju inga sensationella varvtider och frågan är om det egentligen får kallas långpass när man bara kommer 1 mil på 1 h och 20 min... Särskilt när man satsar på att klara Varvet på under 2 h...
Men det är fortfarande långt kvar dit, och jag tror på att det är värdefullt att njuta av träningen och de längre distanserna, så kan man jobba successivt med hastigheten så småningom.

Russin tyckte att mina svettiga löpkläder luktade mums...

Fika är godast efter träning :)

Idag är det 5 dagar tills jag åker till Portugal och Monte Gordo!! Jippie!! Jag ser fram emot det så fantastiskt mycket! Men jag har en fullspäckad vecka som ska genomföras innan dess. Och den börjar nu!

2 kommentarer:

  1. Tycker det är så roligt att du kommit igång med löpningen! Blir glad av att följa dina framsteg. Att springa en mil i snö är långt ifrån asfalten på Göteborgsvarvet. Du kommer flyga fram på barmarken i Portugal. Men du sprang väl inte I skidspåren?! Isf får du lite bannor av mig och alla skidåkare.

    Kramar från LA

    SvaraRadera
  2. SJÄLVKLART sprang jag inte i skidspåren, utan vid sidan om! Egentligen fick man inte springa där heller, men jag kunde inte hålla mig från att hoppa över dit efter att ha pulsat i 20 cm snö i ett av spåren som var avsett för löpning. Så lite bannor får jag kanske ta, trots allt...

    Tack för pepp! Ha det fortsatt härligt där borta! Kramar!

    SvaraRadera