tisdag 2 mars 2010

Vila eller springa, det är frågan...

Jag läser på Mirandas minut om en tjej som är trött i kroppen och behöver vila från träningen och äta lite godis. Jag känner igen mig. Även fast mina träningsmängder ligger milsvis (bokstavligt talat) från hennes i snitt 1 mil om dagen (!) känner jag mig också trött, stum och omotiverad att ta mig ut för en lätt runda.
Då infinner sig den eviga frågan; vad är snällast mot kroppen? Att kämpa sig ut eller att stanna hemma i soffan? Kommer det här passet göra att jag inte orkar med något annat resten av dagen och i morgon eller kommer de ge mig ny energi och träningslust?
Jag antar att det på en nivå är en fråga om erfarenhet och att lära känna sin kropp bättre. Veta vad den tål och vad den behöver. Innan jag kommer dit antar jag att det är nödvändigt med lite experimenterande.
Idag ska jag nog försöka ta mig ut i alla fall. Jag har ju en helt ny uppsättning vinterlöparkläder som jag inte ens har använt än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar